Trusan Scherphuis-Knop

ACHTERGROND


Gedurende mijn carrière heb ik complexe strategische en tactische marketingprojecten mogen begeleiden voor grote en middelgrote bedrijven in de zakelijke en financiële dienstverlening en in de mediasector. Als consultant, marketing & communicatie (& sales) manager en projectmanager. Bij alles wat ik doe, breng ik gevraagd en ongevraagd structuur aan en bepaal ik een effectieve route naar het eindresultaat. Iets dat me met de paplepel is ingegoten in de strategie & marketing consultancy.


Enkele jaren later stond ik als commercieel manager met mijn voeten in de klei bij een middelgroot mediaconcern en bevonden we ons tijdens de Digitale Revolutie plotseling middenin het krachtenveld van alle veranderingen. Dat vergde strategisch en organisatorisch een mix van vernieuwing en structuur, want de ‘winkel moest wel open blijven tijdens de verbouwing’.


Bij organisaties in de zakelijke en financiële dienstverlening gaf ik een periode leiding aan marktteams en speciale ‘innovatieteams’. We bedreven het ware ‘out of the box denken’ voor de ontwikkeling van nieuwe concepten en proposities, in evenwicht gehouden door een nuchtere 'business sense' ten aanzien van economische en organisatorische haalbaarheid. Het leidde tot enkele succesvolle marktintroducties.


Voor een zakelijke dienstverlener en een grote educatieve uitgever van folio lesmethoden, die zich in korte tijd opnieuw moest uitvinden, introduceerde ik het denken in klantreizen en klantcontactstrategieën. Het leidde tot vele nieuwe klantcontactmomenten en een grotere online zichtbaarheid.


Hoewel ik heel gefocust ben op het einddoel en de stappen ernaar toe, zorg ik tegelijkertijd voor flexibiliteit in de uitvoering. Daarmee probeer ik verbinding te creëren en het team scherp te houden. De basis voor mijn activiteiten zijn gelegd door onderstaande opleidingen:


• Bedrijfseconomie (Rijksuniversiteit Groningen);

• MBA International Marketing Management (Summer Sessions Program, UCLA, Los Angeles); 

• Digitale Marketing (Beeckestijn Business School, Leusden);

• NIMA Certified Examiner (NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, Amsterdam). 



Share by: