Belangrijke uitgangspunten voor 'new marketing strategy':
Er zijn veel contactkanalen en innovatieve contactvormen om uw doelgroep te begeleiden tijdens de gehele klantreis; van het bewustwordingsproces tot de uiteindelijke keuze en het gebruik van product of dienst. Elk kanaal kent zijn eigen content en impact en dient telkens te worden afgestemd op specifiek doelen en specifieke klantsegmenten. Een effectieve customer journey is essentieel voor klantloyaliteit en klantrendement. Belangrijk bij het ontwerpen van een goede customer journey:
Voor het verbeteren van de klantgerichtheid is het de kunst om als organisatie de juiste vragen te stellen en daarbij voordeel te halen uit alle klantdata die voorhanden is. Voorbeelden van interessante vraagstukken zijn:
Het bij elkaar brengen van verschillende marketingdisciplines speelt een essentiële rol voor een succesvolle klantbenadering. Zo zullen o.a. business marketeers en data scientists (MI) steeds vaker intensief samen dienen te werken om interessante opportunities aan te grijpen.
Voor de ontwikkeling van innovatieve proposities wordt vaak een traject afgelegd: